NORDIC WALKING

Organizujemy sobotnio-niedzielne wyprawy Nordic Walking w terenach zielonych. Zajęcia odbędą się przy min. 5 osobach. Koszt  od osoby 15 zł, płatne na miejscu u instruktora.

Szczegółowe informacje można uzyskać u instruktora na zajęciach.

 

 

 

Nordic Walking jest ciekawą i przyjemną formą odpoczynku. Polega on na marszu ze specjalnie do tego przystosowanymi kijami. Początki Nordic Walking to lata dwudzieste XX wieku,  była to forma treningu dla narciarzy biegowych.

Obecnie trenować może każdy a sam Nordic Walking ma trzy stopnie aktywności:

  1. zdrowotny
  2. fitness
  3. sportowy

Uprawiając  aktywnie Nordic Walking angażujemy  większość mięśni ciała. Pracują one zupełnie inaczej niż podczas zwykłego marszu. Są bardziej wzmocnione, zwłaszcza ramiona, które stają się mocniejsze i bardziej wytrzymałe. Po intensywnych ćwiczeniach podczas takich spacerów, jesteśmy w stanie z większą łatwością pokonywać trudne tereny, a co najważniejsze spalamy więcej kalorii niż podczas zwykłego chodzenia, toteż można go uznać za dobry sposób do pozbycia się zbędnych kilogramów.

Kije do Nordic Walking mają bardzo wiele zalet, między innymi odciążają stawy, które zwłaszcza u osób starszych mogą być nadwyrężone i schorowane.

Chodzić z kijami można w zasadzie w każdym miejscu na ziemi, w górach, na śniegu, na plaży, w lesie, parku oraz na oblodzonych nawierzchniach, dzięki  kijkom mamy poczucie bezpieczeństwa co pozwala nam uprawiać  efektywny oraz  dynamiczny trening.

Zalety Nordic Walking:

  • usprawniamy nasz układ oddechowy i sercowo-naczyniowy
  • spalamy około 400 kcal/godz. o 20% kalorii więcej niż przy tradycyjnym marszu
  • podczas treningu nasze tętno wzrasta o ok. 5-17 uderzeń na minutę jest wyższe o ok. 13% niż przy tradycyjnym chodzie
  • rozluźnienie napięcia w okolicach karku i ramion – trening oszczędza zarówno kolana, jak i stawy
  • marsz z kijami angażuje aż 90% mięśni całego ciała, najbardziej mięśni górnych, klatki piersiowej, brzucha, pośladków i kończyn dolnych
  • nie obciąża stawów i kolan, redukując to obciążenie znacząco (około 5kg odciążenia z każdym wbiciem kijka w podłoże)

Poleca się rozpoczynać przygodę z Nordic Walking pod okiem instruktora. Instruktor pomoże dobrać kije i nauczy przyjmować prawidłową postawę podczas chodzenia, ważna jest też sama technika chodzenia.